TERVETULOA Ajoharjoitteluradalle!

Suomessa kuolee vuosittain yli 200 ihmistä liikenneonnettomuuksissa ja loukkaantuu yli 4000 ihmistä.

Valitettavasti liikennekuolemat vaikuttavat tuhansien suomalaisten elämään dramaattisesti. Ylivoimaisesti suurin riskiryhmä ovat 15-24-vuotiaat.

Laadukkaalla liikenneopetuksella ja oikeanlaisella ajoharjoittelulla pystytään vähentämään merkittävästi liikenneonnettomuuksia.

Ajoharjoitteluradalla oikealla autolla ajettaessa saa kuljettaja parhaan tuntuman ja oikean käsityksen liukkaalla kelillä ajamisesta.

Kun hän ajokortin saatuaan siirtyy uutena kuljettajana liikenteeseen muiden joukkoon, on hänellä hyvät valmiudet turvalliseen ja ennakoivaan ajotapaan!

Käytössänne on ympärivuoden toimiva ympäristöystävällinen ja ympärivuotisessa käytössä oleva Ajoharjoittelurata, opetus- ja sosiaalitilat sekä turvahalli.

Turvahallista löytyvät mm. kääntyvä rulbil-auto, turvavyökelkka, painovaaka, joilla voidaan kuvata esimerkiksi törmäysvoimia onnettomuustilanteissa. Radan liukasalueen pinta on käsitelty ns. elastomer-pinnoitteella, joka on suojattu maalikäsittelyllä ja radan pinnan liukastamiseen käytetään puhdasta vettä (ei öljyä). Talvella rata jäädytetään.

Rata sijaitsee Juvan Vehmaassa, joissa tiet VT5 ja VT14 – risteävät. Juvan Ajoharjoitteluradalle on sen neljästä ympäristökaupungista ajomatkaa 30-50 minuuttia.

Autokoulujen järjestämissä Riskientunnistamis-koulutuksissa ajoharjoitteluratamaksu on 50€/h/oppilas, sisältäen halutessanne turvahallin käytön teoriaoppitunnin pitämiseen.

TyKy-päivät Ajoharjoitteluradalla

Yritykset ovat lisääntyvissä määrin ottaneet ajoharjoitteluun ja turvallisuuteen liittyvät asiat TyKy-päivien ohjelmaansa. Tällaiseen toimintaan Juvan ajoharjoittelurata on omiaan.

Ohjelma räätälöidään aina tilaajan tarpeiden mukaan.  Kokeneet ja koulutetut liikenneopettajat vastaavat opetuksesta.

Halutessanne päivään voi tilata ruokailun, joko pitopalvelun kautta ajoharjoitteluradan kahvioon tai käydä ruokailemassa esimerkiksi ABC-asemalle, jonne matkaa radalta on 600m.

Ota yhteyttä – muotoilemme päivänne toiveiden mukaiseksi ja tilaamme halutessanne ruoat paikan päälle. Kysy tarjous tyky-päivällesi!